14 Temmuz 2012 Cumartesi

150 yaşında bir usta: Gustav Klimt




Gustav Klimt 14 Temmuz 1862 yılında dünyaya gelmiş, 6 Şubat 1918 yılında hayatını kaybetmiş Avusturyalı sembolizmin temsilcisi bir ressamdır. Viyana Sezession grubunun önemli üyelerindendir. Tablolarının yanı sıra duvar resimleri, eskizleri ve diğer eserleriyle de tanınır. Klimt’in birincil resim konusu kadın bedenidir, ve eserlerinde ince dekoratif süslemelerle beraber zarif bir erotizm göze çarpar.
Gustav Klimt Hayatı
Gustav Klimt 14 Temmuz 1862 tarihinde Avusturya’da dünyaya geldi. 1876-1882 yılları arasında Viyana Uygulamalı Sanat Okulu’nda okuyan Klimt mezun olduktan sonra kardeşi Ernst Klimt ve arkadaşı Franz Matsch ile birlikte duvar resimleri yaparak hayatını kazanmaya başladı. Klimt’in birincil resim konusu kadın bedenidir, ve eserlerinde ince dekoratif süslemelerle beraber zarif bir erotizm göze çarpar. 1897 yılında Klimt bir grup sanatçı ile birlikte zamanın akademik sanat anlayışına karşı çıkan Viyana Sezession grubunu kurdu ve grubun ilk başkanı seçildi. Sezessioncular kendi sergi sarayları ve Ver Sacrum (Kutsal Bahar) adındaki dergileri aracılığıyla art nouveau anlayışını Viyana’da yaymaya çalıştılar. Klimt 1908-1913 yılları arasında Prag Dresden Münih Venedik Roma ve Budapeşte’de pek çok sergi ve bienale katıldı 1911′de Ölüm ve Yaşam adlı eseriyle Roma Dünya Fuarı’nda birincilik ödülü aldı. Tabloları kadar duvar resimleri, www.2013mersin.net eskizleri ve diğer eserleriyle de tanınan Gustav Klimt 6 Şubat 1918 tarihinde Avusturya’da hayatını kaybetti. Gustav Klimt’in önemli eserleri; Öpücük, Adele Bloch-Bauer I, Judith ve Holofernes’in Başı. kaynak: http://www.2013mersin.net/gustav-klimt.html


Kolye ucu olarak tasarladığım Klimt uyarlaması: 

Ben de sedef takılarda Klimt'in eserlerini kullanmaktan çok keyif alıyorum. Gustav Klimt eserleri ile ölmeyen sanatçılardan birisi...

8 yorum:

Adsız dedi ki...

Merhaba! ben de klimt'in eserlerini, çalışmalarını çok beğenirim. Ellerine sağlık, muhteşem olmuş o kolye ucu. başka Klimt temalı çalışmaların varsa görmekten keyif duyarım. Bir de 'The Kiss' adlı çalışmasını çok beğeniyorum bu sanatçının.. Sevgilerimle!:)

NEFİSE dedi ki...

Ben de severim bu resmi..kardeşimin salonun da asılı.Kolye de çok güzel olmuş,ellerine sağlık Tarçın.

Unknown dedi ki...

Ben de hayranıyım. İki eserinin puzzle'ını yapmıştım. Çok güzeller.

canan beycan dedi ki...

Harika bir uyarlama olmuş:))

DECO☆deniquo dedi ki...

aklımda bir yorum yazmak vardı ama baktım söyleyeceğim herşeyi rüzgara doğru kelimesi kelimesine yazmış benden önce davranıp :)
lisede sık sık gittiğimiz, süper yoğun sıcak çikolatalarıyla meşhur, cumbalı bir rum evinden bozma cafenin tam orasında devasa bir gustav klimt reprodüksiyonu vardı. the kiss... o kadar çok severdim ki... galiba romantizm anlayışıma şekil verdi o kompozisyon. Geçen gün google klimt'in doğumunun 150. yılını dünya çapında önemli bir olay haline getirince bir sevindirik oldum...

kolye mükemmel olmuş bu arada.. nasıl bir teknik ki sedef boyamak, hmm hmm... :)

decodeniquo.blogspot.com

Unknown dedi ki...

kolye ucu çok güzel güzel olmuş ellerine sağlık..

seda y. dedi ki...

Merhaba,
Ben de kolye ucunu çok beğendim, harika olmuş.
Satın alma şansımız var mı acaba:)

tarchinbyseden dedi ki...

Seda hanım merhabalar. Siparişle yapıyorum. Bana tarchintasarim@gmail.com adresinden mail atabilirsiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...